Autopatikros procesas

Vizualinė patikra

Pirmas aspektas, į kurį atsižvelgiame atvykę į autopatikrą – tai vizualinė automobilio būklė. Tikriname, ar automobilio kėbulas neturi įlenkimų, įbrėžimų, nubrozdinimų, ar kėbulas neturi didesnių rūdžių židinių, kas dažnai pasitaiko ilgesnį laiką Lietuvoje eksploatuotiems automobiliams. Taip pat žiūrime į salono būklę – kokios būklės vairas, ar nesuplyšusios sėdynės, ar panelė nėra padengta įtartina medžiaga, ar salone nėra nemalonaus kvapo.

Tokie ir panašūs faktoriai, rodantys smarkų automobilio vizualinį susidėvėjimą, gali išduoti, jog automobilio rida yra netikra. Be to, net jeigu su techninę dalimi viskas tvarkoje, įkyrios problemos salone gali sugadinti visą eksploatacijos malonumą, bei kainuoti ne mažiau, nei variklio ar važiuoklės problemos. Juk visada maloniau važiuoti tvarkingame automobilyje!

Techninė patikra

Kitas žingsnis autopatikroje – techninė automobilio patikra. Tinkamai patikrinti naudoto automobilio techninę pusę yra ypač svarbu, norint išvengti galvos skausmo bei laiko ir pinigų išlaidų įsigijus transporto priemonę. Tikrindami automobilį atsižvelgiame į tokius dalykus, kaip tolygus variklio darbas, tepalų kokybė, antifrizo spalva bei kiti niuansai, matomi atsidarius kapotą, pavyzdžiui, ar nėra tepalų nuotėkio.

Techninė autopatikra nesibaigia vien variklio skyriumi. Technikos apstu ir automobilio salone, o sklandžiai automobilio eksploatacijai jos veikimas yra ne mažiau svarbus. Tikriname, ar gerai dirba klimato kontrolė bei kondicionierius, kaip veikia multimedija, ar nesugedusios elektrinės sėdynės, kaip šviečia žibintai bei ar veikia likusios automobilio funkcijos, kurias pardavėjai dažnai įvardija, kaip privalumą.

Dažų sluoksnio patikra

Autopatikrą tęsiame dažų sluoksnio patikrinimu. Specialiu aparatu nustatome dažų sluoksnio storį įvairiose automobilio kėbulo vietose – ant vairuotojo ir keleivių durelių, priekinių ir galinių sparnų, bagažinės dangčio, priekinio bei galinio bamperio, kapoto, stogo, slenksčių ir atramų. Rastos dažytos kėbulo vietos nebūtinai reiškia tai, kad naudoto automobilio pirkti neverta. Dažnais atvejais bamperiai dažomi dėl kelyje pasitaikančių akmenukų nubrozdinimų, todėl prie rimtesnių bėdų tai neprives. Tačiau, jei dažyti slenksčiai bei atramos – tai gali liudyti apie rimtą autoįvykį, pakenkusį automobilio geometrijai.

Perkant naudotą automobilį ypač svarbu žinoti jo eksploatavimo bei autoįvykių istoriją dėl kelių aspektų. Pirmiausia, kilus potencialiems gedimams ar problemoms ateityje, bus aiškesnės jų priežastys bei bus lengviau rasti jų sprendimą. Antra, tai gali būti puikus derybų objektas, leisiantis naudotą automobilį nusipirkti pigiau.

Automobilio diagnostika

Po automobilio kėbulo dažų sluoksno storio patikros, autopatikroje seka automobilio klaidų nuskaitymas specialiu diagnostiniu kompiuteriu. Jeigu kurio nors iš naudoto automobilio defektų nepastebėjome prieš tai minėtuose punktuose – tą mums parodys mūsų naudojama diagnostinė įranga.

Diagnostinė įranga – svarus pagalbininkas autopatikros metu. Jos pagalba galime nustatyti gedimus, kurių nesimato plika akimi, tiek variklio skyriuje, tiek komforto bloke. Dažnas žmogus gali pamanyti, kad pardavėjai klaidas prieš atvykstant potencialiam pirkėjui nutrina ir pirminis klaidų nuskaitymas nieko neparodys. Tačiau, taip manyti nėra visiškai teisinga. Visų pirma, pravažiavus kelis kilometrus aktyvios klaidos vėl atsiranda ir jas galima lengvai identifikuoti pakartotiniu nuskaitymu, ką mes ir padarome. Visų antra, mūsų diagnostikos įranga parodys, kada paskutinį kartą klaidos buvo ištrintos.

Bandomasis važiavimas

Priešpaskutinis mūsų autopatikros etapas – bandomasis važiavimas. Jo metu galime galutinai įsitikinti, ar viskas tvarkoje su varikliu, ar gerai veikia turbina (t.y. ar nedingusi trauka), ar nėra didesnių problemų su važiuokle, kuriuos įprastai išduoda bildesys ir kiti keisti garsai važiuojant, ar viskas gerai su vairo stiprintuvu ir kolonėle.

Bandomojo važiavimo metu stengiamės transporto priemone pravažiuot tiek asfaltu, tiek žvyrkeliu, jog užčiuoptumėme kuo daugiau įmanomų automobilio problemų. Deja, kartais, apžiūrint iš užsienio parvežtą naudotą automobilį automobilių pardavimo aikštelėse, būna taip, jog automobilio pardavėjo vietoje nėra. Tokiu atveju negalime gauti pravažiavimui reikalingų transportinių numerių ir pravažiavimą tenka apriboti automobilių aikštele.

Autopatikra servise

Jei visais kitais autopatikros etapais naudotas automobilis pateisino lūkesčius, rekomenduojame klientams atlikti galutinę apžiūrą servise. Apžiūros servise metu automobilis būtų pakeltas keltuvu ir būtų dar kartą nuodugniai patikrinta jo važiuoklė bei pakaba. Tą labiausiai skatiname daryti tais atvejais, jei automobilis buvo eksploatuotas Lietuvoje.

Lietuviškos žiemos yra visiems gerai pažįstamas dalykas. Sniegas, krituliai, purvas, druska – visi šie aspektai skatina automobilio kėbulo, ir ypač važiuoklės, koroziją. Nors rūdžių židiniai gali būti pastebėti automobilio ant keltuvo ir nepakėlus, ši paslauga įprastai kainuoja tik 15-20 eurų, todėl potenciali nauda gerokai lenkia kainą. Smarkiai korozijos pažeista važiuoklė gali ne tik sugadinti vairavimo malonumą, bet ir padaryti automobilį nelikvidžiu, t.y. jį bus itin sunku parduoti, kai norėsite automobilį atsinaujinti.

Palengvinkite naudoto automobilio pirkimą, naudodamiesi mūsų autopatikros paslaugomis.

Gauti skambutį